Albert Heijn: Hup Holland Hamsters 

Kommerkors ontwerpt regelmatig opmerkelijke premiums voor Albert Heijn. Voor het wereldkampioenschap voetbal in Brazilië ontwierpen wij de Hup Holland Hamsters, een legioen van 23 verschillende hamsters. Klanten van Albert Heijn kregen een hamster voor elke 15 euro aan boodschappen. Daarnaast konden klanten ook grote hamsters, supporterssjaals, sambaballen en hamstertribunes kopen. Ook de Albert Heijn filialen in België gaven hun klanten hamsters: de Rode Duivel Hamsters.

Albert Heijn wilde een product dat de hoofdrol kon spelen in een grote landelijke reclamecampagne tijdens het WK voetbal van 2014. Een product dat mensen uit alle lagen van de bevolking zou aanspreken. Een verzamelobject ook, dat voor een lage prijs en zonder kwaliteitsverlies in grote oplages geproduceerd kon worden. Wij creëerden samen met TBWA 23 aansprekende hamsters met een driedimensionaal uiterlijk.  Voor de productie en levering werkten we samen met Edison International. 

De hamsters vielen bijzonder goed in de smaak: "De campagne Hup Holland Hamsters van Albert Heijn is het meest bekend en krijgt tevens de hoogste waardering van het Nederlandse volk tijdens de WK", volgens Marketing Tribune en RTL Nieuws. Link: klik hier.

terug naar marketingproducten