Hup Holland Hamsters beste WK-campagne

De Hup Holland Hamsters van Albert Heijn zijn uitgeroepen tot de meest geslaagde WK-campagne van 2014. De hamsters zijn het meest bekend en krijgen de hoogste waardering van het Nederlandse volk. Dit blijkt uit onderzoek van Centron en Sports Intelligence, in opdracht van BNR Brasil en sportmarketingbureau Triple Double.

Albert Heijn zette dit jaar de bekende hamsters in tijdens het WK: de Hup Holland Hamsters. Albert Heijn mocht als sponsor van de KNVB in zijn reclame-uitingen als enige supermarkt gebruikmaken van de spelers van het Nederlands Elftal en de coach. Zodoende zijn o.a. coach Louis van Gaal en de spelers Bruno Martins Indi en Daley Blind terug te zien in de commercial.

Uit het online onderzoek van Centron en Sports Intelligence blijkt dat de campagne het meest aanslaat onder klanten van 20 tot 54 jaar. Ruim driekwart van de respondenten (78%) noemt spontaan Albert Heijn als gevraagd wordt welke supermarkt-WK-campagne ze kennen. De campagne van Jumbo wordt door 69% van de ondervraagden spontaan genoemd, voor de campagne van Plus Supermarkten ligt dit percentage op 38%.

Lees het hele artikel hier.

(bron: Sports Intelligence)